Update

Helvetesmånad, minst sagt! Februari har inte riktigt gått vår väg, varken min eller Roberts. Han har en trasig dator, jag har en trasig hund. Vi har varit trötta, irriterade och inte haft tid för varann. De små sakerna har jävlats, som att man EN enda gång blir sen med inbetalningen till CSN och får pynta 200 kronor. 200 KORONR!! Trots att man betalt innan påminnelsen kommit. Eller som att man kommer två minuter efter lapplisan. Eller har för bråttom att köra ut brandbilen. Men saker har gått bra också, och vi är tacksamma. Det är bara ibland det blir lite mycket och humöret inte orkar ända fram. Den här månaden har varit sån. Men det enda viktiga är att vårat hjärta får bli frisk snart. Min älskade stumpa har förmodligen magkatarr eller magsår. Hon har aldrig varit så här dålig och jag hoppas verkligen hon får må bra snart. Har t.o.m. varnat skiftet om det nu är nånting som skulle gå på tok, för då skulle jag inte vara mig själv kan jag lova..

Annars då? Jo, en helt underbar födelsedag har passerat! Stort tack och enorma kramar till alla som gjorde den underbar! En vecka i jämtland och en vecka i säfsen har också avklarats och förutom det faktum att det var avslappnande, roligt och mysigt så gjorde de nåt med mig. De fick min klocka att stanna av, att börja närma sig andras takt. Jag kommer inte lika sent, är inte lika mycket tidsoptimist och framförallt så KAN jag ta det lugnt. Helt underbart. Har börjat hitta fram till de prioriteringar jag alltid känt att jag velat göra men kanske inte alltid lyckats med. Senast på promenaden för en kvart sedan konstaterade jag att jag får inget dåligt samvete när jag prioriterar hunden före skolan, vilket jag definitivt får när jag gör tvärtom. Och vet ni? Jag orkade inte riktigt med plugget före jul. Jag funderade, hade dåligt samvete och försökte men fick till slut ge mig och erkänna att det inte skulle gå. Jag hoppade över en tenta som jag tar till sommaren istället. Och det känns inte det minsta lilla som ett misslyckande! Kanske finns det nåt som heter mognad och att man blir klokare med åren ändå? ;)

Och, just av samma anledning så har jag ägnat denna dag åt lite nyttiga saker som var tvunget att göras (för övrigt är detta bland annat att ha löst mitt hojlån -tack älskling!!! samt jordens goda gärning när jag och Robban lämnade in en cykel på hittegods!) men framförallt precis det som jag har haft lust med och det med gott samvete! Därför har jag efter nogsamt övervägande beslutat att jag först skulle ta en rask promenad istället för en löptur (vilket är avklarat), samt att jag nu ska styra siktet mot badkaret med ett glas vin i handen.

So long suckers! ;)


Kommentarer
Postat av: erika

kors i taket!!! :D härligt! äntligen! som jag längtat :D ... med bild och allt ;) ... hon avancerar :) ... va skönt att du hittat till rätt prioriteringar... låter moget :) låter som dig :D ! jag hoppas och tror det blir bra med Zina... hon är stark! :) ... fortsätt nu med bloggandet ;) ...

2011-02-20 @ 16:19:20
URL: http://dalkullansadventure.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0