Jag kunde!

Kom ihåg lösenordet.. Wow! Och det blir min enda kommentar gällande det, då jag alltid brukar kommentera mitt icke-skrivande. That´s me, live with it.

Idag påkallade jag min första fria väg! :D För er som inte riktigt fattar så innebär det att jag körde med blåljus for the first time! Jag vet, jag har jobbat rätt länge för att vara rookie på det. Men de har inte direkt bråttom här, i kombination med mycket att göra innan sommaren och sedan semestrar och annat dumt strunt som gjort att det sköts på. :) Iallafall: först en trafikolycka, sedan ett drunkningslarm (men då lämnade jag faktiskt över ratten, för där är det sekundjakt) och sedan en röklukt i trapphus. På rad! Men det blir bra, jag tog en trottoarkant precis utanför stationen dessutom så jag samlar ihop allt till en enda tårta. -För er som inte vet finns det en hel del oskrivna lagar på brandkåren. T.ex. så måste man bjuda på fika/tårta när man varit på sitt första larm med lågor, sin första trafikare osv. Sedan börjar allt om när man blir chaufför, men nu kan jag bocka av några olika saker iaf. =) Vidare är trottoarkanter förbjudet, klantar man sig så får man skylla sig själv. :(

Skolan har kommit igång nu. I år blev det Företagsekonomi och Pedagogik. Vill så gärna ha en personalvetarexamen men det programmet går inte på distans av någon anledning så därför får jag plocka ihop kurser. Vill ha mer tid bara, plugga mer så jag blir klar snart! Vadå tålamod?

Har stukat mitt vänstra pekfinger på handbollen, det börjar värka lite nu av allt skrivande så jag ska runda av. Mycket händer framöver och det är spännande och stressigt och roligt och alldeles underbart. Sambolivet kan inte komma fort nog..

*kärlek*

Kommentarer
Postat av: Erika

Så när jag precis nästa gett upp hoppet på ett nytt inlägg smyger hon in ett där hon bjuder på en massa förhoppningar om nya inlägg om allt de som kommer hända framöver och om sambolivet...väntar med glädje :D

2010-09-14 @ 21:47:04
URL: http://dalkullan.filosoferar.se
Postat av: Anonym

Tack snälla söta. Ja, vi får se. Skam den som ger sig!

2010-09-15 @ 22:39:31
Postat av: Jenna

Hej!

Jag googlade lite på personalvetarexamen och halkade in på din blogg. :) Jag är oxå lite inne på samma bana men har inte koll på exakt vad som krävs. Är det ngn skillnad på beteendevetarexamen och personalvetarexamen? Beteendevetarexamen får man visst ihop av vilka kurser som helst så länge 90hp är av huvudämne psykologi, sociologi eller pedagogik varav jag redan har psykologin. Jag ska troligen oxå läsa exakt det som du läser i höst, FEK och pedagogik. Men är lite förvirrad i allt det här med examen och vill förstås inte välja fel kurser...



Hälsningar

Jenna

2010-10-12 @ 09:02:10
URL: http://jennas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0