Nya året

Nu har det inletts, med en mycket trött dag. Men jag har varit duktig iallafall. Mitt avslut på 2009 var ungefär lika bra som året i sig (misstolka mig rätt, kvällen var helt okej men väldigt ensam, väldigt utan min underbara familj och alla våra traditioner). Det är nog ett av de sämsta åren i mitt liv, men nu är det avklarat och det kan bara bli bättre. Det har faktiskt varit ett riktigt skitår för hela min familj (i princip), vi var glada allihopa att det är över. :D Det låter deppigt, jag vet, men det är inte det. Det är optimistiskt och hoppfullt inför 2010, och lite realistiskt angående 2009. Alla år kan inte vara toppen.

På jobbet var det lugnt, som vanligt. I centrum hade de lite småsaker, men det visste vi ju eftersom jag inte var där. Men 2010 kommer bli så mycket bättre, då kommer det hända lite saker när jag jobbar också. Och jag säger det igen, för jag vet hur hemskt det låter. Det är inte för att jag vältrar mig i andras misär eller tycker om att se skadade människor, det är för att jag vill bli/vara bra på mitt jobb och för det krävs erfarenhet.

Nu ska ni få en titt på min underbara jul. Det här är sista året som pengar går före gemenskap, det ska nog tamigtusan bli mitt nyårslöfte. Pengar är ingenting.




Juligt värre va?? Station centrum.


Julklappsspel!


Min julmiddag.. :D


Så här mycket tycker min bebis om när det är riktigt kallt!!


På station norr var det dock aningen mer julmysigt.


Här är jag på väg till julfest med handbollslaget.


Här är standardutstyrseln senaste dagarna, orsaken finner ni på fotot nedan. Underbart är det iallafall!


Vackert. Ibland känns det som det nästan bara är jag som verkligen njuter av det här vädret här nere.

Så, det var min jul och nyårshelg. Plus några dagar till. Ska göra ett försök att rasta hunden nu, har varit ganska svårt senaste veckan eftersom de helt enkelt aldrig kan bli mätt på smällare här i Finspång. Från 12 på dagen till 12 på natten i drygt en vecka. Helt sjukt. Men snart måste det ju vara över..

Nästa år kommer jag hem om jag bara kan, mamma och pappa.
Kärlek till er som förtjänar det!

Kommentarer
Postat av: karin

va fin du e på kortet inför festen! Snart måste jag ta mig ner för en vinkväll m dig!! Kramar! /Karin

2010-01-01 @ 22:26:01
Postat av: Anonym

Det tycker jag verkligen! Egentligen är det väl min tur, kan ju fundera på om jag kan klämma in nåt snart. :D Saknar dig iallafall!

2010-01-05 @ 23:46:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0