Hjärtat, fisan, olyda

klappra, toka, fisa, fina, skita, knäppa, busa, mysa, gumman, (lill)stumpan, lillstjärten, stjärta, galning, underbara, gosa. Kärt barn har många namn. Och de flesta av er har säkert räknat ut att det är min finaste vofs. Zina. Ja, hon heter så, även om hon snart inte minns det själv :D De mest frekvent använda är toka, olyda, fina och fisa. Det är nog några gånger om dagen. Och som jag sa till några av mina vänner sist de var här, det märks nog att jag bor själv med henne nu för jag pratar väldigt mycket med henne. Det underbara är att jag kan se så mycket i hennes ögon, saker hon säger. Och hon har blivit så duktig, jag behöver inte lära henne saker längre. Jag har aldrig lyckats så bra med hämt-kommandon, hon har aldrig lyckats ta nåt hela vägen till mig. Men hon har iallafall fattat att hon ska gå och plocka upp en viss sak. Igår satt jag i vardagrsummet och sa: gå och hämta benet (har heller aldrig lärt henne ordet ben, bara sagt det nån enstaka gång, bland annat kvällen innan). Zina går ut i köket, in i hallen, tittar sig omkring, får ett ryck precis som när man kommer ihåg var man lagt nåt och springer in i sovrummet, tar upp benet och kommer ända fram till mig med det. Överlycklig! Matte med..

Såg ett annat exempel på hennes tankeverksamhet här om dagen. När vi kommer ut från källaren ställer jag alltid upp dörren så långt det går för då kan hon springa rakt upp i trappen. Oftast när vi kommer från källaren ska vi också upp till lägenheten. Den här gången öppnade jag bara dörren litegrann och då blir "korridoren" ut mot ytterdörren istället. Vanligtvis brukar Zina runda mig och dörren vid sådana tillfällen och springa halvvägs upp i trappen för att vi så ofta går upp till lägenheten. Nu var det precis som att hon fattade att hon inte skulle upp, eftersom jag inte ställde upp dörren, så istället gick hon bort till ytterdörren. Men stannade efter några steg för att kolla om hon hade rätt. Hon är helt underbar. Och ni kanske tycker att det låter som blaj, ett rent sammanträffande. Men jag ser ju skillnad i hur hon beter sig. Oftast tänker hon inte så mycket, hon bara är. Men när hon tänker, jävlar vad hon kan. Och vårat band är så starkt nu, hur ska jag någonsin kunna leva utan henne?
 
Utöver det har jag fått ett rek. brev idag, undrar om det är mitt presentkort som äntligen kommit! Får se sen, hämtar nog inte förrän imorgon. Sen har jag hälsat på Jessica idag, det var mycket trevligt. Hoppas vi får fingrarna ur och hittar på nåt snart!

Passade på att kolla in stadium för att utnyttja mitt presentkort medan det fortfarande är rea, detta är resultatet:


Inte illa pinkat va? Mössan stod faktiskt för lika mycket som tröjorna tillsammans.. :S


Zina var nyfiken. Hon posar ofta så här på bild, hon har nog inte lärt sig sina bästa vinklar.. :D


Ähm..., just det. Men hon är finast, underbarast, bäst. Älska älska älska så jag spricker.


Kanske är sista fotningen med gamla kameran nu.. :)
 

Tack och hej.

Kommentarer
Postat av: Rättvikskullan

Jag måste då säga att klappra, toka, fisa, fina, skita, knäppa, busa, mysa, gumman, (lill)stumpan, lillstjärten, stjärta, galning, underbara, gosa ser lite skeptisk ut på första bilden :P... jag vill påstå att den blicken påminner om den blick som jag skulle ge när jag tänker "kameran igen! nej, snälla, inte ett foto till, jag orkar inte"... lite så där bedjande. Fast hon är ju oerhört sööööt när hon har den blicken!!!!

2010-01-20 @ 09:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0