Sömn

ge mig sömn. Lär mig att lägga mig i tid. Åh, livet blir en miljard gånger lättare när man sovit ordentligt. Minst.

Har dagtidsvecka nu (som sagt, tror jag??) haha, jag är trött. Passade på att fota lite på jobbet så ska ni få se. Finns ju hur mycket som helst att ta kort på och det ska jag, men nu får ni en början iallafall. Blir laddning av kameran inatt för imorrn är det häftiga bilder på g. Hoppas solen kikar fram så kommer det bli underbart! Annars inga nyheter från jobbet, blev fotad idag, de ska tydligen göra en stor tavla med alla anställda. Hänger ofta gamla såna på brandstationer, ska bli kul att få bli en del av en sådan själv. Så om hundra år kommer det stå en ung tjej där och titta på bilderna precis som jag gjort. Som jag har funderat hur gubbarna hade det på den tiden de började, kommer hon stå där och tänka: tusan vad tufft de måste ha haft det, de där som var med i början, som var "de första" tjejerna (det är ju de stencoola brudarna från Q8 projektet som var först, men vi var ju ändå ganska få när jag började jobba) och där i framtiden kanske det finns en massa tjejer som jobbar som brandmän. Hoppas det!

Nåja, det var nog ungefär det intressantaste idag.., då förstår ni. 
Här kommer fotona:
Bara så ni vet så skriver jag mina kommentarer ovanför gällande bild.

Här är jag i damernas omklädningsrum, ser sjukt tjurig ut men det är bara lite jobbigt ljust.
 

Här bor jag!


Så känner ni igen mig på larm



Här spenderade jag tio sköna minuter av min lunch.. Helt underbart att kunna lägga sig en liten stund!


Och här var hälften av dagens nöje (som jag glömde skriva om): skolutbildning för årskurs sju.


Detta blev min station, brand i kläder.


Här visar vi vad man ska och INTE ska göra om det brinner i en kastrull, t.ex. olja. Vad tror ni man ska göra? Och vad ska man absolut inte göra?


Ja, sömn var det. På återseende.
Ps. jag lyssnar på Lady Gaga fortfarande *rara ah ah ah* Ds.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ja, man ska väl absolut inte hälla vatten över om det brinner i en kastrull med olja och inte heller kanske kasta ut genom fönstret men kanske ska man försöka kväva elden?



Kul att ha dig här sist. Måste göras om snart.



Kramen

2009-11-26 @ 08:23:01
URL: http://tijawi.blogg.se/
Postat av: Nina

Duktig du e Jessica! Det var nog bara du som vågade svara. Nej, inte vatten. Det "eploderar" bara då. Bästa och mest effektiva är att lägga på locket. Går ju att kasta ut men oljan blir ju sjukt het så du kan ju förstöra massor eller bränna nån rejält om du träffar dem.



Glöm inte att stänga av spisen också om detta händer! :)

2009-11-26 @ 21:48:17
Postat av: Jessica

Åhhh, dutti ja =D Ja, lite har jag nog lärt mig. =D



Kramen

2009-11-26 @ 22:32:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0