Kråksången

Det är inte bara Promoe som kan.. Herre min gud vad folk har stirrat på/skrattat åt mig idag. Det låter förjävligt.. Får ta i så skallen nästan spricker för att få fram ett ljud. Men jag har varit piggare idag så dagen har gått ganska bra ändå.

På väg till jobbet imorse hörde jag på radion att det skulle brinna i en byggnad som innehöll snickeri, bageri och kiosk i precis samma område som jag var för två veckor sedan. Då krälade vi runt på ett tak till ett snickeri/bageri/kiosk i några timmar för att göra håltagning och hitta var tusan det brann. Kändes väldigt suspekt och insåg rätt fort att det var samma byggnad. På radion sa de att eftersläckningen fortfarande höll på så jag räknade med att skutta direkt in i våran tut-tut bil och brumma ditåt. Till min förvåning såg det helt stendött ut när jag kom till jobbet. Under samlingen fick vi dock veta att två man skulle ut. Jag bad att få stanna pga min röst och dagen ägnades åt att göra iordning rökskydd och diskutera lite med våra chefer angående nätverksträffen jag var på. Sen hade vi ett automatlarm vid elva och efter det drog det igång. Taket skulle rivas på snickeriet/bageriet/kiosken och vi behövdes för att säkra upp med vatten om det skulle ta sig. Det funkade bra men vi blev kvar rätt länge ändå. Sen hem, fika och tvätta tankbilen innan det var dags att åka ut igen för att lösa av de som gått där hela dagen. Det var sjukt mycket att återställa men vi hann iallafall nästan allting innan vi slutade. Under hopplockningen fick jag förfrågan att jobba övertid inatt, vilken jag tog, men sen blev det återbud på det då de behövde en dykledare.. :( Det var synd. Fast säkert bra också, jag behöver nog vila lite om jag ska orka med helgen. Vi har ju våran lediga helg nu men den är långt ifrån det för mig: plugg imorrn, jobba 10.30-20.00 på lördag, jobba 16-20 på söndag. Men det är bra med pengar också. Synd bara att jag inte verkar kunna kompa nåt nästa vecka, har många timmar över ju och skulle vara skönt att slippa en av dagarna. Brukar ju vara lite luftigt under vår dagtidsvecka men v.48 var jag inbokad mellan 8 och 17 alla fem dagarna.. :(

Oj, blev bara jobbsnack nu. Hoppas ni inte blir uttråkade, har ju tänkt berätta lite mer om mina dagar på kåren.


Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag tycker det är kul att läsa vad som händer på jobbet.. det är ju liksom helt annat än vad jag gör på dagarna och därmed blir det spännande att läsa:)



Jobba inte ihjäl dig nu bara!



Kram

2009-11-20 @ 00:09:26
URL: http://ninneasblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0