Uppskattning

Jaha. Här skriver man inte på flera veckor. Sen när man skriver får man inte en enda kommentar. Det är uppskattning det.

Oj. Nu är introduktionen klar och jag kan kalla mig brandman i Norrköpings brandförsvar. Känns läskigt och galet kul. Alla har varit så himla trevliga att jag kom på mig själv idag med att känna det som jag jobbat där i flera månader. Känns bra.

Jag och Johan börjar skapa oss ett liv här. Jag har börjat träna handboll, har hunnit vara med på två träningar hittills. Det går faktiskt riktigt bra och jag tror jag kan bli duktig. =)
Nu ska jag inleda min karriär som brandman i Norrköping med att vara ledig en hel vecka! Känns skönt, man blir väldigt bortskämd när man går skiftgång och därmed väldigt trött när man går dagtid i två veckor! *hahaha* Eller förresten, på onsdag kanske jag ska iväg på en mycket ansträngande julmiddag med mitt skift. Sen är nästa träff på fredag om en vecka, 8.00 på station norr.

Vad mer? Ja, mycket på g. Ska sätta igång med e-kort och kanske mc på samma gång på måndag. Sliter hårt med att få tag på en j-la tvättcylinder så vi kan göra nåt åt berget i vårt badrum. Behöver bara tanka bilen efter åtta gånger ToR till jobbet och är helt salig. Det här känns så himla bra. Och det känns verkligen som att allt som hänt oss hittills, alla jobb vi inte fick, att vi chansade och flyttade och pendlade långt, allt har lett oss hit. Och jag tror att det här kan bli riktigt bra.

Jag trivs i Norrköping, Johan trivs i Finspång, vi älskar Östergötland, det är inte mycket längre hemifrån än Väsby var, vi gillar lägenheten, aktiviteterna här.. Nu är det bara att ställa in siktet på det där underbara huset vi ska ha vid nån mysig liten sjö någonstans mellan Nkpg och Finspång. Och det blir väl inte så svårt, när det finns typ 350 sjöar i Finspångs kommun eller nåt sånt.

Jaja, nu ska jag mysa ner mig i soffan en liten stund innan det är dags för sängen.
Puss och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad roligt att höra dig så glad:) Det förtjänar du!!



Och förlåt för att jag är lite dålig på att kommentera..men läser gör jag:D

2008-11-22 @ 07:02:45
URL: http://ninneasblogg.blogspot.com
Postat av: Jessica på jobbet...

Vad kul det är att höra att det går framåt för er. Jag kommenterade inte eftersom vi pratade då i ca. 1½ timme. =D Men du, det finns väldigt fina hus här uppe med. Jag lovar!!

2008-11-24 @ 08:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0