Trött på utropstecken

Så nu är det väl dags att förnya min blogg. Kan kanske erkänna att det var dags för länge sen, men nu är det så att jag har helt legitima skäl till att inte ha hunnit. Det är nämligen så att jag fortfarande jobbar, samtidigt som vi har hunnit flytta alla våra saker till Finspång och städat den gamla lägenheten. Nu är det besiktning på tisdag (då jag kommer hem från mitt sista pass hos Höglandets räddningstjänstförbund) och sen hoppas jag på, inte att lämna Mjölby, utan att lämna det jäkla bilåkandet bakom mig. Jag trivdes himla bra i Mjölby så det känns lite tråkigt, likaså (efter lite velande) trivs jag helt otroligt bra på Höglandet så det känns lite sorgligt det också. Men pendlingen.. Åh, tre mil ska jag köra framöver. Lyckliga jag! Och Johan får cykla. Vi kommer förmodligen sänka bensinkostnaderna med 3000 i månaden.. Förstår ni? Det är mycket pengar.

Annars? Ja.. Finns nog inget annars just nu. Allt kretsar kring att knyta ihop alla trådar här på Höglandet, städa efter mig och säga hejdå. Lägenheten är samma sak, fixa och avsluta. Nu längtar jag bara tills på onsdag, då jag börjar mitt nya liv (hahaha, det var inte länge sen sist!). Men det känns faktiskt som att jag och Johan ska flytta ihop nu. Då kanske ni kan tänka er hur det har varit i sommar, när vi har bott tillsammans i ett och ett halvt år redan. Förresten, åtta gånger har jag flyttat de senaste fem åren. I Sverige iallafall. Räknar vi med Frankrike (blev ju flyttstädning då med) så blir det tio. Helt sjukt..., helt sjukt. Längtar galet mycket efter att få rota mig lite.. Och att slippa just flyttstädningen. Fy faan vad jag hatar att flyttstäda..

Så, framöver blir det till att leta reda på nån kul idrott att pyssla med, motivationen är nämligen på botten. Sen blir det ju e-kort, eftersom Norrköping kräver det. Mc-kort tänkte jag ta samtidigt så kan jag avsluta det där med övningskörning helt på en gång Sen ska jag ta tag i jägarexamen innan böckerna blir för gamla., Kanske kan jag och Johan ha lite av ett socialt liv framöver också med bio, middagar, fester osv..

Oj, det blir ett helt nytt liv. Och helt plötsligt har jag lyckats planera upp all tid igen så att vi inte kommer hinna ses nu heller....... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0