Tillägg

Ramlade över en  annan blogg som gjort den där utmaningen igår, och började fundera lite över mitt svar på en av frågorna. Det var den om jag ångrar någonting jag gjort. Spontant så känner jag att jag absolut ångrar en hel del saker, och det är visserligen sant, men när jag tänker på det så är det bara oväsentliga saker. Som att jag lämnade tillbaka den där klänningen från Gina för ett år sedan, som jag sedan önskat att jag haft tusen gånger minst. Eller att jag prioriterade att se på tv istället för att städa. Ni vet, meningslösa saker egentligen -så de räknas nog inte. Men alla andra dumma saker man gjort då? Folk jag sårat, de som sårat mig och jag ändå gett chansen att såra mig igen? Nej, jag kan inte känna att jag ångrar det. Alla val jag har gjort har lett mig hit där jag är idag, och de dumma val jag har gjort har lärt mig en läxa. Alla måste vi göra misstag och visst är det jobbigt, men livet skulle vara sjukt tråkigt utan dem. Faktiskt.

Och vad jag menar med att jag försöker leva efter "ångra inte det du har gjort utan det du inte har gjort" är att om man ångrar att man inte gjort någonting så är det bara att få fingrarna ur.. Det känns som en ganska positiv livssyn, och om du reflekterar över vad du önskar att du skulle ha gjort kan du ju ta tag i det.

Jag är helt övertygad om att man kan påverka sitt liv så att det i slutändan blir som man vill.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0