Första passet

Ja, idag skedde det. Inte har det ringt några större klockor men ett litet pling hörde jag då jag gick förbi larmställen för en timme sedan och såg på MIN hängare med MITT ställ. För att jag är brandman. Hahahaha.. Jag måste låta helt sjuk i era öron, men det känns helt osannolikt. Jag tror fortfarande ABSOLUT INTE på att jag ska få betalt för det här. Speciellt inte all tid som vi rastar, fysar, pratar och sover på. Men det är ju just det vi får! Kommer kännas konstigt när lönen dimper ner och jag inte tycker att jag har utfört ett arbete. Och det är inte för att jag slöat, tro inte det, nej det är för att jag bara inte kan tro att man ska få betalt för något man tycker är kul. Jobb skall man gå till och lida, det är därför man får betalt (lite så känns det, helt baserat på egna erfarenheter).

Idag har vi varit på två larm, ytterligare en skogsbrand och en lägenhetsbrand. Oj vad taggad jag var, men så visade det sig att det var nån busunge som eldat nåt i trapphuset. Var bara en massa rök.. =(

Familjen (Johan och ZIna) är uppe i stugan utanför Ytterhogdal så det blir en tom lägenhet jag kommer hem till. Men kanske bra det, behöver nog rensa skallen ordentligt en kväll. Sen jobb på midsommarafton, fina extrapengar! Resten av helgen är jag ledig. Jobbar måndag, torsdag och lördag nästa vecka, sen beger jag mig norrut för att slita häcken av mig på Storsjöcupen ännu ett år. Men sjukt kul ska det bli!

Nej, nu ska jag gå och se fotboll. Lika bra att börja intressera sig för det på en gång, annars kommer man bli mobbad.. ;) Men fy skäms på er, som aldrig skriver några kommentarer. Seså!
Och Bethan, om du hittat hit, kan du skriva in din bloggadress?
Och Zandra och Henke: wow vad kul!!! =)

Men pussar till alla! 
 

Kommentarer
Postat av: Linnea

Aaaaah så du kommer hem en sväng snart?? Kanske vi rint utav hinner träffas lite? Skulle ju vara sååå kul!!

2008-06-19 @ 06:54:23
URL: http://ninnea.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0