Söndagsgöra

Tjolahopp!

Idag har vi varit så duktiga! Storstädat, gjort klart vår rapport (igen!), Johan har gjort klart en komplettering på ett tidigare arbete, lagat finmiddag, haft massa mys (både med Zina och alldeles själva.. ;)) och nu ska vi väl avrunda kvällen. Igår kollade vi massa på bilar, nu är jag helt inne på en Ford Focus och Johan är lite sugen på en Toyota Corolla. Lite komiskt, eftersom det är jag som sagt att vi SKA ha en Toyota hur länge som helst. Nåja, blir säkert nåt helt annat i slutänden ändå. Ska bli skönt att få byta bil iallafall, jobbigt när man har en som bara fungerar ibland, även om den har skött sig väldigt bra med tanke på omständigheterna.,

Sitter och dricker färskpressad juice gjord i våran nyaste finaste juicepress för en tia på Rusta. Oj vad jag har saknat Rusta, det är så himla billigt. Och visst, tekniska prylar vill man inte köpa därifrån (har gjort det, och det höll inte alls) men typ schampo och godis och ljus och sånt är helt okej. Ska bli skönt att flytta till en mindre stad där det finns allt. Nu tänker alla att jag är dum i huvudet och att i Stockholm finns ju allt. Jo, visst. I Storstockholm finns allt. Men inte samlat på ett ställe. Inte de affärer jag besöker iallafall. Granngården till exempel, finns det fem butiker av i Stockholm och alla ligger i små byar långt på sidan om. Så var det inte i Östersund. Men man behövde iofs en bil om man skulle ta en drive till alla ställen man ville till. Nej, Linköping borde väl ha det mesta? Lär nog bli dit vi åker för att storhandla framöver.. Häftigt! Och läskigt, och skönt, och underbart och lite ledsamt. Men mest är det bra, det behöver ju inte blir för alltid..

Nej, känner att jag är lite svamlig nu. Blir väl så när man inte får sova nåt. Har legat och hostat som en idiot hela natten. Klev upp vid sex och la mig i soffan så Johan skulle få sova. Har blivit bättre idag dock, så jag hoppas på lite sömn inatt.

Är det nån här? =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0