Lörsdagsmys och cp-bil..

Sitter i soffan med bejbi och är trött efter dagens lastbilsjobbande (Johan har också börjat, för en månad sen ungefär) -man vänjer sig aldrig riktigt med att kliva upp innan fem.. =S

Livet är toppen! Nu har även Johan fått en fast tjänst. Jag är så himla stolt över honom! Det är både skönt och jobbigt att vi båda fått fast. Våra jobb ligger nämligen 20 mil från varandra. Men vi ska lösa det, även om det kan bli lite jobbigt, och det hade ju kunnat bli mycket värre. Typ en i Kiruna och en i Malmö! Nej, men med tanke på att vi sökt överallt och var villiga at bo varsomhelst blev det ändå ganska bra. Ska bara bestämma var vi ska bo, hur många bilar vi behöver köpa och om någon av oss ska pendla kommunalt.

Bil behöver vi köpa i vilket fall, eftersom den nuvarande fungerar när den vill. Det vill säga inte nu. Och nu är det värre än förut, stendöd. Ska ringa verkstan på måndag så får vi höra, står ju på p-platsen nu och är lite opeppad att betala för bärgning. Men, vi får se vad de säger.

Livet känns iallafall skönt och gott just nu och det enda som tynger min klarblåa himmel är hur långt från alla kära jag kommer hamna..

(lyckan är förresten lite extra gjord, i och med att jag kommer tjäna en tusenlapp eller två mer än Johan varje månad.. ;D)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0