Semestern

Hej hopp.

Kan redan nu säga att det kommer inga bilder. Kameran hade jag minsann med mig den här gången, kom till och med ihåg att ta med den ut, men tror ni vi tog några foton då? Nej. Jag suger på att fota, ska köpa en kameramobil så kanske jag blir lite bättre, den har man ju oftast med sig.

Nåväl, i fredags för en vecka sedan började semestern. Jag lämnade jobbet vid sju på morgonen, svängde förbi Mjölby på vägen och landade på Johans jobb nån gång vid halvelva tror jag. Där fick jag en rundtur, snackade lite med chefen om jobb (som ser ganska dystert ut) och sen åt vi en liten lunch innan vi satte oss i bilen igen. Nu styrde vi kosan mot Hedemora/Uppbo för att lämna av Zina hos familjen Moberg (Erik m.fl.) och sedan till Gävle för att bo hos Johans kompis Johan, gå på cityfesten och göra annat skoj. Minns inte när vi var framme, men farligt sent blev det inte. Hoppa i festkläderna, käka mat och dricka ikapp. Johan blev hyfsat full hyfsat tidigt, men jag kom nog ikapp sen framåt natten. Inte konstigt kanske, eftersom Johan sunt nog insåg att han inte borde dricka mer sådär vid halvelva.. =) Träffade massa mysigt folk där som jag saknat, bland annat Johans kusin. Vi kom för sent ner på stan, missade hela marknaden men hade kul ändå. Hem, upp nästa morgon och samma procedur då. Fast då hann vi med att titta runt på stan på dagen och äta middag hemma hos Johans föräldrar. Vi var iofs lite snabbare ner på stan på lördagen (även något nyktrare) så vi hann med två karuseller, men mer var det inte. Söndagen blev slapp, spela gitarr, hälsa på Johans farmor (som skulle ge mig en smäll!! (hon är häftig)) och en tung film hos Johans kompis. Tacos blev det också, MUMS! 

På måndagen blev det shopping för mig och Johan och sen körde vi en par-löptur på kvällen (Johannarna med respektive). Sen var det bara att packa inför tisdagen då jag och Johan skulle åka till Uppbo för att hälsa på Erik och hämta upp Zina och sedan brumma vidare till Ockelbo och Johans släkt på morssidan. Resten av resan bestod av att sova, prata, läsa isfolket, mysa, bråka (hahaha, vilket vi iofs gjort hela resan), promenera och äta. Jo! Och prova minigolf (kan ni förstå att jag aldrig gjort det förut??).

Nu är jag ensam hemma, Johan lämnade jag av på jobbet och där ska han visst vara tills på tisdagkväll. Jag har fortsatt i samma stil som i Ockelbo med att läsa, äta och mysa. Igår fastnade jag framför tennisen (mitt i natten) av alla de saker, Men det var faktiskt sjukt spännande. Blev alltså en sen natt, la mig vid tre, men masade mig upp i tid idag ändå. Har bara velat känna mig ledig idag så jag har inte gjort mer än att läsa, äta och promenera med Zina. Det mesta av dagen försvann dock när jag skulle ta dagens löprunda. Cyklade till ett för mig nytt ställe som ligger femton minuter bort för att försöka få tag på en längre sträcka grusväg som är ganska plan (att köra långpass på). Jag lyckades sannerligen, då jag inte planerat att springa så långt just idag, kanske bara en timme, men kom tillbaka till min cykel efter en timme och femtio minuters löpning! Har fortfarande inte fått klarhet i om jag sprang fel eller om jag bara missbedömt sträckan å det grövsta. Nåväl, bra träning var det och det bästa av allt, nu är det gjort! Har aldrig lagat mat så fort förut, tog med mig tallriken i badet för att mjuka upp musklerna lite och nu är jag så trött att jag nästan ser i kors,

Ska nog ringa Johan och ta och sussa sen. Är ju så himla skönt att gå upp tidigt en ledig dag och få undan en massa nyttigt men ändå ha tid kvar att göra vad man vill!

På fredag ska jag på anställningsintervju btw! Inte alla av er vet nåt, och tills vidare får det vara en liten hemlis. Kan väl vara ganska avgörande för min framtid! Hahaha, jag älskar hemlisar. Iallfall såna jag vet om! =D

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Anonym

usch usch usch... du får mig att känna mig hemsk... "bara en timme, men råkade bli 1.50"... jag har varit glad de kanske tre gånger jag tagit mig ut en halvtimme nu under sommaren... Men nu är det nya tag som gäller :) Jag vet inte vad det är för jobbintervju, men det låter som att du ser fram emot den så jag hoppas verkligen det går bra! Vill att du hittar ett ställe du trivs på! Kram på dig gumman!!!!

2008-08-17 @ 21:55:01
Postat av: Jessica

Meh, jag vill veta vad det är för hemlis! Åh varför kom ni inte upp hit och hälsade på några dagar...? lessen i ögat nu...

Hoppas iallfall att ni haft det bra på semestern.

Kram Kram

2008-08-19 @ 10:26:12
URL: http://tijani.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0